7 Ocak 2011 Cuma

Makaron

Anlamıyorum insanları bizim kırk yıllık acıbadem kurabiyelerimize etek giydirip bize geri satıyorlar bizde buna bir dünya para verip alıp yiyoruz,hemde yapması bu kadar kolayken (arası mutfakla iyi olar için bu dediğim,pilavı dünyanın en zor yemeği ilan edenler sözümden dışarı ) neymiş efendim eteklenmesi gerekiyormuş valla ben eteklide pantalonluda yaptım lezzetleri gayet yalancı acıbadem hee bi arasında kreması var
yinede denemek için yüzde yüz tutan bir tarif

150 gr yumurtanın akı
60 gr toz şeker
20 gr kakao (kakaolu yapmak isterseniz)
150 gr toz badem
300 gr pudra şekeri
bir çimdik tuz

yumurta aklarını bir çimdik tuzla birlikte çırpıyoruz yaklaşık 4 dk kar halini alana kadar daha sonra şekeri yavaş yavaş ilave ediyoruz karışım kıvamlı bir hale gelene kadar çırpmaya devam edin
diğer taraftan pudra şekeri,kakao ve bademi bir kapta karıştırıp ,yumurtalı karışımımızın üstüne eliyoruz
bu aşamada biraz dikkatli olak gerekiyor ,yumurta aklarını söndürmeden yavaş yavaş karıştırmamız gerekiyor,
karışımı sıkma poşetine yerleştirip yağlı kağıt serilmiş tepsimize 1 tl büyüklüğünde aralarında boşluklar bırakarak sıkıp tepsilerimizi en az yarım saat kurumaya bırakıyoruz (işte eteklenme kısmı bu kuruma sayesinde oluşuyor)
Üzerleri kuruyan makaronları önceden ısıtılış 175 derecelik fırında 2 dk pişiriyoruz,daha sonra fırının kapağını aralık bırakıp 10 dk daha pişirmeye bırakıyoruz
diğer önemli detay ise makaronlar tam 12 dk pişiyor ne erken ne geç fırının başında nöbet tutmanız gerekiyor
makaronların arasına bence en yakışan krema NUTELLLLAA:))
ben kakaoluların arasına fındık ezmesi sürdüm Melisa bayıldı
bence bırakın krema tariflerini içinizden ne geliyorsa sevdiğiniz ne varsa sürün arasına

afiyet olsunn:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder